DISZLEXIA KÖZPONT

  1. Képességfelmérés: A diszlexiások sajátos képesség-struktúrával rendelkeznek, de egyénenként különbözőek lehetnek az erős és gyenge pontjaik. A Kognitív Profil Teszttel azt vizsgáljuk, hogy melyek az erős és gyenge pontok a képesség-struktúrában. A kezelést az erősségekre lehet alapozni. A teszt felvétele általában 40 percet vesz igénybe, de minthogy mindig egyénre szabott a vizsgálat, ettől jelentős eltérések lehetnek. A tesztelés során a részeredményektől függően több vagy kevesebb feladatot végzünk el.
  2. Életvezetési tanácsadás: A diszlexiások problémáinak egy részét az eltérő gondolkodásmód és a szervezetlenség okozza a mindennapi életben. Az életvezetési tanácsadás során a diszlexiás és segítője együttműködésében alakul ki az egyénre szabott, a diszlexiás személy számára elfogadható és megoldható változtatásokból áló program. A diszlexiás személy életvezetésében adódó problémákat feltérképezik. A nehézségek ismeretében összegyjtik a problémák kompenzálására vagy kiküszöbölésére a megoldási lehetőségeket. Ezekből alakítják ki a változtatásokat.
  3. Megfelelő tanulási módszerek tanítása: A diszlexiások is tudnak hatékonyan tanulni megfelelő módszerekkel. A pókábra, a vizualizáció, az asszociáció és egyéb módszerek, valamint a technikai eszközök használatának elsajátítása a cél. Ezt egészíti ki a vizsgákra való felkészülés és a vizsgázás technikáinak megismerése.
  4. Olvasásfejlesztés: Az olvasás fejlesztése során elsősorban a szövegértés erősítése a cél. Ezt segíti a különböző olvasási technikák elsajátítása. A fejlesztés során megtanulhatja a diszlexiás személy az átfutó és a pásztázó olvasást, amelyek lehetővé teszik, hogy gyenge olvasási készséggel is sok információhoz juthasson.
  5. Angol nyelv tanítása: A diszlexiásoknak is kell idegen nyelveket ismerni. Különösen az angol nyelv használható jól a nemzetközi kommunikációban. Sajnos azonban a diszlexiások számára ez az egyik legnehezebb nyelv. Ezért kiképzett nyelvtanárok sajátos módszerekkel éppen az angol nyelv tanulását segítik.
  6. Szenzo-motoros tréning: A neurológiai rendszer erősítése, edzése növeli a teljesítőképességet. A diszlexiásoknak különösen érdemes rendszeresen végezni az észlelés és a mozgás összehangolását erősítő gyakorlatokat. A tréning célja ezek gyakorlása és megtanulása.
  7. Pszichoterápia: A sajátos képesség-struktúrájuk miatt a diszlexiások lényegében kisebbséget képeznek. Az ezzel járó nehézségek, kudarcok gyakran vezetnek önértékelési zavarokhoz, és lelki problámákhoz. A pszichoterápia azok számára szükséges, akiknél kialakultak az életminőséget jelentősen rontó pszichés zavarok.


vissza